NázevPopis
Ambushmechanika, která obrací kartu rubem vzhůru po splnění určitých podmínek. Karta je zahraná lícem vzhůru, tudíž je pro soupeře nečitelná.
AoE - Area of Effectumožňuje zaměřit svým efektem více soupeřových karet, ať už náhodně či selektivně. V Gwentu existují dvě varianty AoE: přímý efekt na soupeřovy a vlastní karty a efekt na celou řadu.
Archetypbalíček využívající specifické herní mechaniky a synergie karet.
Arenaherní mód v Gwentu, ve kterém si hráč sestavuje náhodný balík z karet, které mu nabídne hra. Arena končí ve chvíli, kdy hráč dosáhne 9 vítězství, nebo 3 porážek.
Artifacttyp karty, která nemá žádnou bodovou hodnotu, tedy přímo nepřispívá k vítězství hráče. Kartu lze využít pouze v případě, že hráč splní podmínky dané kartou.
Baitingdonucení oponenta k zahrání jedné či více karet s vysokou hodnotou dříve, než sám chtěl.
Balancováníúprava karet pro optimalizaci herního zážitku. Karty mohou obdržet buff (posílení), nebo nerf (oslabení).
Banishklíčové slovo a herní mechanika, která úplně odstraní kartu ze hry. Když je karta odstraněna pomocí Banish, nejde na hřbitov a nespustí se její Deathwish, pokud nějaký má.
Bleedingpřinucení soupeře k pokračování kola s pomocí karty nízké hodnoty, v ideálním případě pokud soupeř zahraje kartu vyšší hodnoty.
Bloodthirstklíčové slovo a herní mechanika, která se aktivuje v případě, že je určitý počet nepřátel zraněn.
BMnesportovní chování soupeře, v angličtině Bad Manners (špatné vychování).
Brickingkarta, jejíž efekt bude slabší, než byl předpoklad. Kartu lze jako Bricked označit v případě, že se nespustí její efekt, nebo má tento efekt mizerný účinek.
Buffingposílení karty v rámci Balancování hry.
Karetní výhodahráč má karetní výhodu v případě, že má více karet než jeho soupeř. Často bývá podmínkou pro vítězství.
Síla kartyčíslo v levém horním rohu karty, které označuje její hodnotu, kterou přispívá k celkovému součtu hodnoty hráčových karet v poli. Nebere v potaz schopnosti karet. Vyšší hodnota karet v poli je podmínkou pro vítězství. Pokud má karta tuto hodnotu vyvedenou v bílé barvě, jedná se o základní hodnotu, pokud v červené, jedná se o poníženou hodnotu, a pokud zelenou, jedná se o povýšenou hodnotu.
Typ kartydefinice toho, jak daná karta funguje a jak se bude chovat ve hře.
Carryoverbody, které budou hrát roli i v dalším kole. Nejčastěji lze takto investovat do karet s klíčovým slovem Resilient, či do karet na hřbitově, které lze přivolat zpět do hry.
CCGCollectible card game, neboli sběratelská karetní hra.
Chargeklíčové slovo a herní mechanika, která definuje, kolikrát může být provedena schopnost Order.
Coin fliphod mincí před začátkem utkání, který definuje, který hráč započne hru jako první. Vzhledem k tomu, že se obecně považuje začínání hry jako za nevýhodu, dostává hráč jeden Mulligan navíc a k tomu ještě kartu Tactial Advantage, která má hodnotu 5 bodů a lze použít pouze v prvním kole.
Conquestsystém turnaje, ve kterém využívá hráč několik balíčků, přičemž s každým musí vyhrát. Jakmile vyhraje, balíček již nemůže znovu použít.
Constructedherní formát, ve kterém hráč sestavuje balíček s pomocí svých karet za předem daných pravidel pro sestavení balíku.
Consumeklíčové slovo a herní mechanika, která zničí jednotku a o její sílu posílí jinou jednotku.
Controltyp balíku, který se soustřeďuje na nabourávání strategie soupeře, více než na generování bodů pro sebe
Cooldownklíčové slovo a herní mechanika, přidružená k některým kartám se schopností Order, která označuje, za kolik dalších kol může být schopnost znovu použita.
Createklíčové slovo a herní mechanika, která vytvoří náhodnou kartu z ničeho.
Crown pointsbody, které určují, kteří hráči se zúčastní turnaje Gwent Masters. Dají se získat hraním v profesionálním žebříčku.
Herní měnyve hře Gwent aktuálně existují 3 herní měny: ore (ruda), scraps (náhradní díly), meteorite powder (meteorický prach) a mimo to také reward points (body odměn). Ore lze použít pro zakoupení Kegů či vstupu do Arény, Scraps se využívají pro vytváření nových karet, Meteorite Power přeměňuje normální karty na prémiové verze a s pomocí Reward Points lze odemykat odměny v Reward Book (knize odměn). Herní měnu lze získávat hraním, nebo zakoupením za reálné peníze.
Deathwishklíčové slovo a herní mechanika, která aktivuje schopnost karty v případě, že je karta poslána na hřbitov.
Deck builderherní nástroj na tvorbu balíčků.
Typ balíkuširoký popis toho, jakých cílů využívá balík k dosažení vítězství.
Deployklíčové slovo a herní mechanika, která spouští schopnost karty po jejím zahrání.
Discardklíčové slovo a herní mechanika, která přesouvá kartu z hráčovy ruky na hřbitov.
Doomedklíčové slovo a status, které označují kartu, která bude Banished ve chvíli, kdy se dostane na hřbitov.
Draftomezený herní formát, který nutí hráče volit mezi náhodnými kartami, které zařadí do svého balíčku. Využívá se v Aréně.
Drainklíčové slovo a herní mechanika, která přesunuje hodnotu karty z jedné na druhou.
Dry-passingukončení kola bez zahrání jediné karty.
Duelklíčové slovo a herní mechanika, která nutí dvě karty způsobovat si navzájem poškození do té doby, dokud jedna z nich není zničena.
Enginekarta, která generuje body v průběhu hraní, nikoli ihned po jejím zahrání.
FrakceGwent se dělí do pěti frakcí: Monstra, Nilfgaard, Severní království, Skellige a Scoia’tel. Kromě toho se ve hře nachází ještě Neutrální karty, které lze použít při sestavování balíku každé frakce.
Finishersilná poslední hra, na kterou v ideálním případě nebude moci oponent zareagovat.
fMMRhráčovo MMR u jedné konkrétní frakce.
GGz anglického Good Game, tedy v překladu Dobrá hra. Po zápase lze soupeře ohodnotit pomocí GG, což protistraně udělí malou odměnu v podobě herní měny Ore, nebo Meteorite Powder.
GraveyardMísto, kam z herního pole putují karty. Karty na hřbitově jsou stále ve hře, nicméně nemají přímý efekt na průběh hry. Lze s nimi však interagovat.
Graveyard Hatekarty, které jsou vytvořeny jako odpověď na typy balíků, které pracují se hřbitovem.
Greedtyp balíku, který získává agresivně herní body, bez ohledu na riziko.
Gwent Challengeroficiální herní turnaj
Gwent Mastersoficiální herní turnaj
Gwent Openoficiální herní turnaj
Gwent World Mastersoficiální herní turnaj
Hand limitmaximální počet karet, které lze mít v ruce
Healklíčové slovo a herní mechanika, která zvyšuje bodovou hodnotu poškozené karty, maximálně do výše základní hodnoty
Homebrewbalíčky sestavené samotnými hráči pouze na základě jejich znalostí hry
Homecomingvelké předělání hry v roce 2018 před oficiálním vydáním
Immuneklíčové slovo a status, který chrání kartu před ručním zacílením
Kegbalíček, alternativní označení v rámci Gwentu
Klíčové slovomechanika nebo status, která je blíže definována hrou
King of the Hillformát turnaje, ve kterém musí hráč vyhrát s jedním konkrétním balíkem určitý počet her
Ladderžebříček, ve kterém hráči mohou porovnávat svou úspěšnost s ostatními
Limitedherní formát, ve kterém hráč skládá balíček z omezeného výběru karet
Lockklíčové slovo a status, který zruší schopnost jednotky a odstraní ostatní statusy
Matchupporovnání dvou balíků proti sobě
Mechanikapravidlo, které definuje karetní hra Gwent
Meleeklíčové slovo, které definuje schopnost jednotky, pakliže je vyložena do kontaktní řady na herním poli
Metadefinice toho, co ve hře funguje a co naopak nikoli.
MMRz anglického Matchmaking Rating, neboli číselná hodnota, podle které se určuje, jak se hráči daří a jakého soupeře mu hra přiřkne.
Millarchetyp soustředící se na manipulaci s balíkem, nebo ničení karet v Deck Builderu.
Mirror Matchsetkání dvou hráčů, kteří používají totožné či podobné balíčky.
Mulliganvýměna karet za jiné před začátkem kola
Nerfingoslabení karty v rámci Balancování hry.
Netdeckingbalíčky sestavené hráči na internetu na základě Mety, které jiný hráč používá s drobnými změnami nebo beze změn.
OPz anglického overpowered, jinak též přesílená karta, balík, či mechanika, která narušuje Balanc hry.
Orderklíčové slovo a herní mechanika, která znamená, že schopnost karty lze aktivovat pouze manuálně samotným hráčem.
Overdrawvytažení karty z balíku v případě, že hráč drží maximální počet karet v ruce. Takto vytažená karta putuje na hřbitov.
Point Ceilingmaximální počet bodů dosažitelný s balíkem či kartou.
Point-slamtyp balíku, který se zaměřuje na okamžité získání hodnoty z každé zahrané karty.
Prestigeza každých 60 úrovní dostane hráč 1 bod prestiže. Jedná se o permanentní benefit.
Pro Rankprofesionální žebříček, do kterého se hráč dostane po překročení nejvyššího Ranku v rámci Ranked ladder.
Proccingaktivování schopnosti či efektu
Provisionssystém, který používá Gwent pro balancování tvorby balíčků a leaderů.
Rangedklíčové slovo, které definuje schopnost jednotky, pakliže je vyložena do střelecké řady na herním poli
Rankedkompetitivní žebříček, ve kterém se hráči snaží vyšplhat nad Rank 1, po jehož dosažení je hráč zařazen do Pro Ranku.
Reachklíčové slovo a herní mechanika, která specifikuje dosah v rámci řad, kam až může být schopnost zacílena.
Readingčtení hry. Jinými slovy předpokládání, co soupeř zahraje za karty či jakou strategii používá.
Recruit Capmaximální počet Provisions, které je povoleno v balíčku.
Recruit Costoficiální termín pro Provisions.
Resetklíčové slovo a herní mechanika, která obnovuje kartu do jejích výchozích hodnot.
Resilienceklíčové slovo a status, který umožňuje jednotce zůstat na herním poli po konci kola.
Revealklíčové slovo a herní mechanika, která odhalí kartu oběma hráčům a poté ji opět skryje zpátky do balíčku, ze kterého byla odhalena.
Reward Bookkniha odměn, ze které lze odemykat odměny pro hráče s pomocí herní měny Reward Points.
RNGnáhodný generátor čísel, který má na starost nahodilost v rámci Gwentu.
Ropingsituace, kdy hráč nechá vypršet či se přiblíží konci svého vyhrazeného času pro tah.
Row Effectschopnost karty zacílit celou jednu řadu místo konkrétní karty.
Scrimmingtréninkový zápas mezi hráči.
Seasončasový úsek, ve kterém se mohou odehrávat kompetitivní zápasy. Po jeho konci jsou rozdány odměny za konec sezóny, je resetováno MMR a nejúspěšnější hráči získají body potřebné pro vstup do oficiálních trunajů.
Seizeklíčové slovo a herní mechanika, která přesune nepřátelskou jednotku do protější řady.
Spawnklíčové slovo a herní mechanika, která přidává karty do hry.
Speciální kartatyp karty, která spustí svou schopnost bez zahrání, pokud není upřesněno jinak.
Spyingklíčové slovo a status popisující jednotku zahranou, nebo přesunutou na soupeřovu stranu herního pole.
Staplekarta s dobrou hodnotou, která je populární mezi hráči.
Statusklíčové slovo, které mění chování jednotky.
Stream Snipinghraní proti hráči, který zároveň streamuje, přičemž jeho protivník se na jeho stream dívá.
Summonklíčové slovo a herní mechanika, která automaticky přesouvá kartu na hráčovu stranu herního pole.
Synergyschopnosti a mechaniky, které se vzájemně doplňují a posilují.
Tagštítek, který definuje, o jaký typ karty se jedná.
Targetingstrategie při turnajích, kdy se hráč snaží porazit soupeřův balík svým balíkem, který je vytvořen speciálně proti jeho používaným mechanikám.
Tech Choicekatra zvolená pro svou sílu při kontrování specifického balíku či herní mechaniky.
Tempomíra přímého dopadu karty na počet bodů hráče, jakmile je karta zahraná a všechny její schopnosti jsou vyhodnoceny.
Thinningherní mechanika, která redukuje počet zbývajících karet v balíku.
Thriveklíčové slovo a herní mechanika, která posiluje jednotku, když je zahraná karta s vyšší bodovou hodnotou.
Thronebreakersingleplayerová hra zasazená do světa Zaklínače, jejíž hlavním prvkem je upravený Gwent.
Tiersskupiny, které určují sílu Archetypu v Metě.
Topdeckkarta, která byla vyvolána či vytažena z prvního místa balíku.
Tutorkarta, která po zahrání zahraje jinou kartu z balíku.
Two-zerohraní dlouhého druhého kola po vítězství kola prvního, s cílem vyhrát hru v poměru 2:0
Unittyp karty, která přispívá svou silou k počtu bodů hráče.
Valuehodnota karty v bodech, které jsou potřeba k vítězství.
Vanillakarty, které nemají text, tzn. schopnost.
Win Conditionkarta, kombinace karet nebo strategie uvnitř balíku, na které závisí vítězství ve hře. Může jich být více a v průběhu hry se mohou měnit.
Win Tradingvzájemná dohoda mezi hráči, která zajišťuje vítězství jednoho z nich v případě, že na sebe narazí v hodnocené hře. Hráči, kteří toto praktikují, mohou být zablokováni.
Zealklíčové slovo a herní mechanika, která se využívá v kombinaci s Order. Umožňuje aktivovat kartu se schopností Order v tom samém kole, co byla zahrána.