Název | Popis |
---|---|
Ambush | mechanika, která obrací kartu rubem vzhůru po splnění určitých podmínek. Karta je zahraná lícem vzhůru, tudíž je pro soupeře nečitelná. |
AoE - Area of Effect | umožňuje zaměřit svým efektem více soupeřových karet, ať už náhodně či selektivně. V Gwentu existují dvě varianty AoE: přímý efekt na soupeřovy a vlastní karty a efekt na celou řadu. |
Archetyp | balíček využívající specifické herní mechaniky a synergie karet. |
Arena | herní mód v Gwentu, ve kterém si hráč sestavuje náhodný balík z karet, které mu nabídne hra. Arena končí ve chvíli, kdy hráč dosáhne 9 vítězství, nebo 3 porážek. |
Artifact | typ karty, která nemá žádnou bodovou hodnotu, tedy přímo nepřispívá k vítězství hráče. Kartu lze využít pouze v případě, že hráč splní podmínky dané kartou. |
Baiting | donucení oponenta k zahrání jedné či více karet s vysokou hodnotou dříve, než sám chtěl. |
Balancování | úprava karet pro optimalizaci herního zážitku. Karty mohou obdržet buff (posílení), nebo nerf (oslabení). |
Banish | klíčové slovo a herní mechanika, která úplně odstraní kartu ze hry. Když je karta odstraněna pomocí Banish, nejde na hřbitov a nespustí se její Deathwish, pokud nějaký má. |
Bleeding | přinucení soupeře k pokračování kola s pomocí karty nízké hodnoty, v ideálním případě pokud soupeř zahraje kartu vyšší hodnoty. |
Bloodthirst | klíčové slovo a herní mechanika, která se aktivuje v případě, že je určitý počet nepřátel zraněn. |
BM | nesportovní chování soupeře, v angličtině Bad Manners (špatné vychování). |
Bricking | karta, jejíž efekt bude slabší, než byl předpoklad. Kartu lze jako Bricked označit v případě, že se nespustí její efekt, nebo má tento efekt mizerný účinek. |
Buffing | posílení karty v rámci Balancování hry. |
Karetní výhoda | hráč má karetní výhodu v případě, že má více karet než jeho soupeř. Často bývá podmínkou pro vítězství. |
Síla karty | číslo v levém horním rohu karty, které označuje její hodnotu, kterou přispívá k celkovému součtu hodnoty hráčových karet v poli. Nebere v potaz schopnosti karet. Vyšší hodnota karet v poli je podmínkou pro vítězství. Pokud má karta tuto hodnotu vyvedenou v bílé barvě, jedná se o základní hodnotu, pokud v červené, jedná se o poníženou hodnotu, a pokud zelenou, jedná se o povýšenou hodnotu. |
Typ karty | definice toho, jak daná karta funguje a jak se bude chovat ve hře. |
Carryover | body, které budou hrát roli i v dalším kole. Nejčastěji lze takto investovat do karet s klíčovým slovem Resilient, či do karet na hřbitově, které lze přivolat zpět do hry. |
CCG | Collectible card game, neboli sběratelská karetní hra. |
Charge | klíčové slovo a herní mechanika, která definuje, kolikrát může být provedena schopnost Order. |
Coin flip | hod mincí před začátkem utkání, který definuje, který hráč započne hru jako první. Vzhledem k tomu, že se obecně považuje začínání hry jako za nevýhodu, dostává hráč jeden Mulligan navíc a k tomu ještě kartu Tactial Advantage, která má hodnotu 5 bodů a lze použít pouze v prvním kole. |
Conquest | systém turnaje, ve kterém využívá hráč několik balíčků, přičemž s každým musí vyhrát. Jakmile vyhraje, balíček již nemůže znovu použít. |
Constructed | herní formát, ve kterém hráč sestavuje balíček s pomocí svých karet za předem daných pravidel pro sestavení balíku. |
Consume | klíčové slovo a herní mechanika, která zničí jednotku a o její sílu posílí jinou jednotku. |
Control | typ balíku, který se soustřeďuje na nabourávání strategie soupeře, více než na generování bodů pro sebe |
Cooldown | klíčové slovo a herní mechanika, přidružená k některým kartám se schopností Order, která označuje, za kolik dalších kol může být schopnost znovu použita. |
Create | klíčové slovo a herní mechanika, která vytvoří náhodnou kartu z ničeho. |
Crown points | body, které určují, kteří hráči se zúčastní turnaje Gwent Masters. Dají se získat hraním v profesionálním žebříčku. |
Herní měny | ve hře Gwent aktuálně existují 3 herní měny: ore (ruda), scraps (náhradní díly), meteorite powder (meteorický prach) a mimo to také reward points (body odměn). Ore lze použít pro zakoupení Kegů či vstupu do Arény, Scraps se využívají pro vytváření nových karet, Meteorite Power přeměňuje normální karty na prémiové verze a s pomocí Reward Points lze odemykat odměny v Reward Book (knize odměn). Herní měnu lze získávat hraním, nebo zakoupením za reálné peníze. |
Deathwish | klíčové slovo a herní mechanika, která aktivuje schopnost karty v případě, že je karta poslána na hřbitov. |
Deck builder | herní nástroj na tvorbu balíčků. |
Typ balíku | široký popis toho, jakých cílů využívá balík k dosažení vítězství. |
Deploy | klíčové slovo a herní mechanika, která spouští schopnost karty po jejím zahrání. |
Discard | klíčové slovo a herní mechanika, která přesouvá kartu z hráčovy ruky na hřbitov. |
Doomed | klíčové slovo a status, které označují kartu, která bude Banished ve chvíli, kdy se dostane na hřbitov. |
Draft | omezený herní formát, který nutí hráče volit mezi náhodnými kartami, které zařadí do svého balíčku. Využívá se v Aréně. |
Drain | klíčové slovo a herní mechanika, která přesunuje hodnotu karty z jedné na druhou. |
Dry-passing | ukončení kola bez zahrání jediné karty. |
Duel | klíčové slovo a herní mechanika, která nutí dvě karty způsobovat si navzájem poškození do té doby, dokud jedna z nich není zničena. |
Engine | karta, která generuje body v průběhu hraní, nikoli ihned po jejím zahrání. |
Frakce | Gwent se dělí do pěti frakcí: Monstra, Nilfgaard, Severní království, Skellige a Scoia’tel. Kromě toho se ve hře nachází ještě Neutrální karty, které lze použít při sestavování balíku každé frakce. |
Finisher | silná poslední hra, na kterou v ideálním případě nebude moci oponent zareagovat. |
fMMR | hráčovo MMR u jedné konkrétní frakce. |
GG | z anglického Good Game, tedy v překladu Dobrá hra. Po zápase lze soupeře ohodnotit pomocí GG, což protistraně udělí malou odměnu v podobě herní měny Ore, nebo Meteorite Powder. |
Graveyard | Místo, kam z herního pole putují karty. Karty na hřbitově jsou stále ve hře, nicméně nemají přímý efekt na průběh hry. Lze s nimi však interagovat. |
Graveyard Hate | karty, které jsou vytvořeny jako odpověď na typy balíků, které pracují se hřbitovem. |
Greed | typ balíku, který získává agresivně herní body, bez ohledu na riziko. |
Gwent Challenger | oficiální herní turnaj |
Gwent Masters | oficiální herní turnaj |
Gwent Open | oficiální herní turnaj |
Gwent World Masters | oficiální herní turnaj |
Hand limit | maximální počet karet, které lze mít v ruce |
Heal | klíčové slovo a herní mechanika, která zvyšuje bodovou hodnotu poškozené karty, maximálně do výše základní hodnoty |
Homebrew | balíčky sestavené samotnými hráči pouze na základě jejich znalostí hry |
Homecoming | velké předělání hry v roce 2018 před oficiálním vydáním |
Immune | klíčové slovo a status, který chrání kartu před ručním zacílením |
Keg | balíček, alternativní označení v rámci Gwentu |
Klíčové slovo | mechanika nebo status, která je blíže definována hrou |
King of the Hill | formát turnaje, ve kterém musí hráč vyhrát s jedním konkrétním balíkem určitý počet her |
Ladder | žebříček, ve kterém hráči mohou porovnávat svou úspěšnost s ostatními |
Limited | herní formát, ve kterém hráč skládá balíček z omezeného výběru karet |
Lock | klíčové slovo a status, který zruší schopnost jednotky a odstraní ostatní statusy |
Matchup | porovnání dvou balíků proti sobě |
Mechanika | pravidlo, které definuje karetní hra Gwent |
Melee | klíčové slovo, které definuje schopnost jednotky, pakliže je vyložena do kontaktní řady na herním poli |
Meta | definice toho, co ve hře funguje a co naopak nikoli. |
MMR | z anglického Matchmaking Rating, neboli číselná hodnota, podle které se určuje, jak se hráči daří a jakého soupeře mu hra přiřkne. |
Mill | archetyp soustředící se na manipulaci s balíkem, nebo ničení karet v Deck Builderu. |
Mirror Match | setkání dvou hráčů, kteří používají totožné či podobné balíčky. |
Mulligan | výměna karet za jiné před začátkem kola |
Nerfing | oslabení karty v rámci Balancování hry. |
Netdecking | balíčky sestavené hráči na internetu na základě Mety, které jiný hráč používá s drobnými změnami nebo beze změn. |
OP | z anglického overpowered, jinak též přesílená karta, balík, či mechanika, která narušuje Balanc hry. |
Order | klíčové slovo a herní mechanika, která znamená, že schopnost karty lze aktivovat pouze manuálně samotným hráčem. |
Overdraw | vytažení karty z balíku v případě, že hráč drží maximální počet karet v ruce. Takto vytažená karta putuje na hřbitov. |
Point Ceiling | maximální počet bodů dosažitelný s balíkem či kartou. |
Point-slam | typ balíku, který se zaměřuje na okamžité získání hodnoty z každé zahrané karty. |
Prestige | za každých 60 úrovní dostane hráč 1 bod prestiže. Jedná se o permanentní benefit. |
Pro Rank | profesionální žebříček, do kterého se hráč dostane po překročení nejvyššího Ranku v rámci Ranked ladder. |
Proccing | aktivování schopnosti či efektu |
Provisions | systém, který používá Gwent pro balancování tvorby balíčků a leaderů. |
Ranged | klíčové slovo, které definuje schopnost jednotky, pakliže je vyložena do střelecké řady na herním poli |
Ranked | kompetitivní žebříček, ve kterém se hráči snaží vyšplhat nad Rank 1, po jehož dosažení je hráč zařazen do Pro Ranku. |
Reach | klíčové slovo a herní mechanika, která specifikuje dosah v rámci řad, kam až může být schopnost zacílena. |
Reading | čtení hry. Jinými slovy předpokládání, co soupeř zahraje za karty či jakou strategii používá. |
Recruit Cap | maximální počet Provisions, které je povoleno v balíčku. |
Recruit Cost | oficiální termín pro Provisions. |
Reset | klíčové slovo a herní mechanika, která obnovuje kartu do jejích výchozích hodnot. |
Resilience | klíčové slovo a status, který umožňuje jednotce zůstat na herním poli po konci kola. |
Reveal | klíčové slovo a herní mechanika, která odhalí kartu oběma hráčům a poté ji opět skryje zpátky do balíčku, ze kterého byla odhalena. |
Reward Book | kniha odměn, ze které lze odemykat odměny pro hráče s pomocí herní měny Reward Points. |
RNG | náhodný generátor čísel, který má na starost nahodilost v rámci Gwentu. |
Roping | situace, kdy hráč nechá vypršet či se přiblíží konci svého vyhrazeného času pro tah. |
Row Effect | schopnost karty zacílit celou jednu řadu místo konkrétní karty. |
Scrimming | tréninkový zápas mezi hráči. |
Season | časový úsek, ve kterém se mohou odehrávat kompetitivní zápasy. Po jeho konci jsou rozdány odměny za konec sezóny, je resetováno MMR a nejúspěšnější hráči získají body potřebné pro vstup do oficiálních trunajů. |
Seize | klíčové slovo a herní mechanika, která přesune nepřátelskou jednotku do protější řady. |
Spawn | klíčové slovo a herní mechanika, která přidává karty do hry. |
Speciální karta | typ karty, která spustí svou schopnost bez zahrání, pokud není upřesněno jinak. |
Spying | klíčové slovo a status popisující jednotku zahranou, nebo přesunutou na soupeřovu stranu herního pole. |
Staple | karta s dobrou hodnotou, která je populární mezi hráči. |
Status | klíčové slovo, které mění chování jednotky. |
Stream Sniping | hraní proti hráči, který zároveň streamuje, přičemž jeho protivník se na jeho stream dívá. |
Summon | klíčové slovo a herní mechanika, která automaticky přesouvá kartu na hráčovu stranu herního pole. |
Synergy | schopnosti a mechaniky, které se vzájemně doplňují a posilují. |
Tag | štítek, který definuje, o jaký typ karty se jedná. |
Targeting | strategie při turnajích, kdy se hráč snaží porazit soupeřův balík svým balíkem, který je vytvořen speciálně proti jeho používaným mechanikám. |
Tech Choice | katra zvolená pro svou sílu při kontrování specifického balíku či herní mechaniky. |
Tempo | míra přímého dopadu karty na počet bodů hráče, jakmile je karta zahraná a všechny její schopnosti jsou vyhodnoceny. |
Thinning | herní mechanika, která redukuje počet zbývajících karet v balíku. |
Thrive | klíčové slovo a herní mechanika, která posiluje jednotku, když je zahraná karta s vyšší bodovou hodnotou. |
Thronebreaker | singleplayerová hra zasazená do světa Zaklínače, jejíž hlavním prvkem je upravený Gwent. |
Tiers | skupiny, které určují sílu Archetypu v Metě. |
Topdeck | karta, která byla vyvolána či vytažena z prvního místa balíku. |
Tutor | karta, která po zahrání zahraje jinou kartu z balíku. |
Two-zero | hraní dlouhého druhého kola po vítězství kola prvního, s cílem vyhrát hru v poměru 2:0 |
Unit | typ karty, která přispívá svou silou k počtu bodů hráče. |
Value | hodnota karty v bodech, které jsou potřeba k vítězství. |
Vanilla | karty, které nemají text, tzn. schopnost. |
Win Condition | karta, kombinace karet nebo strategie uvnitř balíku, na které závisí vítězství ve hře. Může jich být více a v průběhu hry se mohou měnit. |
Win Trading | vzájemná dohoda mezi hráči, která zajišťuje vítězství jednoho z nich v případě, že na sebe narazí v hodnocené hře. Hráči, kteří toto praktikují, mohou být zablokováni. |
Zeal | klíčové slovo a herní mechanika, která se využívá v kombinaci s Order. Umožňuje aktivovat kartu se schopností Order v tom samém kole, co byla zahrána. |